måndag 22 oktober 2012

Tider igen!

I lördags när jag sprang lyckades jag med (det inte så svåra konststycket) att inte pausa appen, så här kommer lite tider.

Minuttiderna för varje kilometer blev:
Första: 6:02
Andra: 6:16
Tredje: 6:24
Fjärde: 6:27
Femte: 6:22
Således blev snittiden per kilometer 6:18, vilket ju är en klar förbättring mot sist när jag kunde mäta minuttider, vilket känns bra!

Snitthastigheten var 9,4 km/h, och det känns bra att ha kommit över 9 km/h. Nu siktar jag högre, hade varit skoj att klara 10 km/h ute också, när jag vet att jag klarar det inne.

Det var rätt bra löparväder, även om jag nog hade klätt mig lite för varmt. Långärmat och långbent var nog lite för mycket, hade varit bättre med långärmat och kortbent. Det var dryga tretton grader och lätt duggregn, väldigt lätt duggregn. Mer som en tät dimma faktiskt. Regnet hängde dock i luften, så jag satte fast telefonen på benet, under byxorna (fördelen med långa byxor :-) ), för att den inte skulle få regn på sig. Saken/fickan jag har telefonen i skall väl vara vattentät, men det är två hål i den upptill, och jag ville inte chansa (även om ny telefon vore trevligt förstås).

1 kommentar:

  1. Heja heja vad duktig du är!!! Jag får ligga i och träna så vi kan springa vårruset sen, vore skitkul! Har också problem med var jag ska ha telefonen jämt så den inte ska bli blöt, störigt ha den i handen och har inte hittat någon bra armhållargrej än.

    SvaraRadera